Εισαγωγή
Τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι συχνά στις ΔΦΑ και αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την οικογένεια, τους θεραπευτές, τους δασκάλους και το ίδιο το άτομο. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση ή συγκεκριμένη προσέγγιση ανά κατηγορία και δεν υπάρχει ένας μοναδικός τρόπος αντιμετώπισης. Κάθε άτομο και κάθε κατάσταση διαφέρουν. Η κατανόηση του ατόμου και του πλαισίου είναι καθοριστική. Η αντιμετώπιση μπορεί να είναι δύσκολη σε πολλές περιπτώσεις και απογοητευτική, όμως υπάρχουν τρόποι.
Η κατανόηση και ο χειρισμός των προβλημάτων συμπεριφοράς στηρίζεται:
Θέματα φυσιολογικής ανάπτυξης, π.χ. εφηβεία: η εφηβεία είναι ιδιαίτερη περίοδος της ζωής, με αναπτυξιακές απαιτήσεις που αποτελούν πρόκληση. Προσοχή απαιτείται σε θέματα σχετικά με τη φάση αυτή, καθώς η σωματική και γνωστική ανάπτυξη
εκδηλώνονται μέσα από αλλαγές στη συμπεριφορά.

Παραδείγματα Αναδιατύπωσης του Λόγου
Η κατανόηση και ο χειρισμός των προβλημάτων συμπεριφοράς στηρίζεται:
- στη γνώση των χαρακτηριστικών του αυτισμού,
- σε θέματα φυσιολογικής ανάπτυξης (π.χ. εφηβεία),
- στην αναδιατύπωση των προβλημάτων,
- στη δομημένη εκπαίδευση ως χειρισμού της συμπεριφοράς,
- στο μοντέλο του παγόβουνου,
- στη λειτουργική αξιολόγηση.
Θέματα φυσιολογικής ανάπτυξης, π.χ. εφηβεία: η εφηβεία είναι ιδιαίτερη περίοδος της ζωής, με αναπτυξιακές απαιτήσεις που αποτελούν πρόκληση. Προσοχή απαιτείται σε θέματα σχετικά με τη φάση αυτή, καθώς η σωματική και γνωστική ανάπτυξη
εκδηλώνονται μέσα από αλλαγές στη συμπεριφορά.

Παραδείγματα Αναδιατύπωσης του Λόγου
-
- Ξεροκέφαλος
- Τεμπέλης
- Χωρίς κίνητρο
- Αναζητά προσοχή
- Επιμένει στο δικό του τρόπο