Παπαφλέσσα 1, Λαμία, Ελλάδα
+30 2231034291 & +30 6986409700
Παιδιατρική

Φυσιολογική Ανάπτυξη Παιδιού

Φυσιολογική ανάπτυξη παιδιού
Η ανάπτυξη του παιδιού είναι μια δυναμική και πολυπαραγοντική διαδικασία.

Η ανάπτυξη του παιδιού είναι μια δυναμική και πολυπαραγοντική διαδικασία και όχι μια απλή εκτίμηση. Για την αναπτυξιακή εκτίμηση έχουν οριστεί ηλικίες ελέγχου, συνήθως 6 εβδομάδες, 8 μήνες, 18 μήνες, 2,5 έτη, 4 έτη και 6 έτη.

Στις ηλικίες αυτές ελέγχονται ικανότητες που πρέπει να έχουν αποκτηθεί από τον μέσο όρο των παιδιών.

Πότε θα περπατήσει;

  • Στους 10 μήνες αρχίζει να έρπει με την κοιλιά, να μπουσουλά και να στέκεται όρθιο εφόσον το κρατούν.
  • Στους 12 μήνες σηκώνεται όρθιο από καθιστή θέση.
  • Από 15–18 μήνες ο μέσος όρος των παιδιών περπατά, τρέχει, ανεβαίνει σκαλιά και σκαρφαλώνει.
  • Γύρω στα 3 έτη αναπτύσσεται καλύτερα η ισορροπία (στέκεται στο ένα πόδι, κάνει ποδήλατο με βοηθητικές).

Πότε θα μιλήσει;

  • Από τους 8 μήνες μπλαμπλαδίζει.
  • Στους 12 μήνες λέει 1–2 λέξεις με νόημα (π.χ. «μπαμπά», «γιαγιά»).
  • Στους 15 μήνες λέει 4–5 λέξεις καθαρά.
  • Στους 18 μήνες αυξάνεται σημαντικά το λεξιλόγιο.
  • Στα 2 χρόνια χρησιμοποιεί ρήματα, αντωνυμίες και συνδυάζει λέξεις.
  • Στα 2,5 χρόνια σχηματίζει φράσεις 3–4 λέξεων και αναγνωρίζει το όνομά του.
  • Στα 3 έτη μιλά άνετα, απαντά σε ερωτήσεις και χρησιμοποιεί τον πληθυντικό.

Πότε θα τρώει μόνο του & ώριμες κινήσεις

  • Στους 15 μήνες πίνει μόνο του νερό κρατώντας το ποτήρι και με τα δύο χέρια.
  • Μετά τους 18 μήνες τρώει με το κουτάλι.
  • Στα 2 έτη μπορεί να βγάζει τα ρούχα του.
  • Στα 3 έτη τρώει μόνο του με πιρούνι και κουτάλι και μπορεί να αντιγράφει έναν κύκλο ή σταυρό.

Στα 3 έτη διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα σε «μικρό» και «μεγάλο».

Τουαλέτα & έλεγχος σφιγκτήρων

  • Από τα 2 έτη ζητά τουαλέτα.
  • Στα 3 έτη αναμένεται να ελέγχει τους σφιγκτήρες κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Προβλήματα ενούρησης μπορεί να εμφανιστούν σε κάθε ηλικία λόγω πολυπαραγοντικών αιτιών.

Η ανάπτυξη του παιδιού είναι υπόθεση που αφορά όλη την οικογένεια. Η επεξεργασία των πληροφοριών που δέχεται ένα παιδί ξεκινά από τη στιγμή της γέννησης και αφορά όλο το φάσμα των αισθήσεων.